Általános Szerződési Feltételek
(a továbbiakban ÁSZF)
Bevezető rendelkezések
A Top Tipo Reklámgrafikai Stúdió Betéti Társaság (továbbiakban Szolgáltató) tevékenységével kapcsolatos valamennyi szerződés illetve megrendelésre jelen ÁSZF az irányadó. Az ÁSZF-ben foglaltaktól a Megrendelő és a Szolgáltató közös megállapodással eltérhetnek. Ha a Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött egyedi szerződés és az ÁSZF között ellentmondás van, úgy az egyedi szerződés rendelkezéseit kell irányadónak tekinteni.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a hatályos magyar jogszabályok, különösen a PTK., illetve a Szerzői törvény rendelkezéseit kell alkalmazni. Jelen ÁSZF hatályos 2013. január 01. napjától visszavonásig, illetve módosításig.
Szerződő Felek
Szolgáltató
Cég | Top Tipo Reklámgrafikai Stúdió Bt. | |
Cím | 1106 Budapest, Pilisi utca 44. | |
Képviselő | Horváth Judit ügyvezető | |
Adószám | 28927468-2-42 | |
Cégjegyzékszám | Cg. 01-06-710066 | |
Bankszámlaszám | 12011409-01393165-00100005 | |
IBAN HU22 1201 1409 0139 3165 0010 0005 | ||
Telefon/fax | 1/260-1123 | |
graphicdesign58@gmail.com |
Megrendelő
Az a természetes vagy jogi személy, aki a szolgáltató tevékenységi körébe tartozó szolgáltatást igénybe veszi.
Szerződéskötés
Felek között a szerződés hatályba lép, ha a Megbízó a megrendelést (Megbízási szerződés) írásos formában eljuttatja a Szolgáltatónak, és az azt ténylegesen megkezdi. Amennyiben alapos kétség merül fel a Megbízó fizetési készségével, vagy fizetőképességével, úgy a Szolgáltatónak jogában áll a szerződéstől elállni. Amennyiben a Megbízó különös indok nélkül áll el a szerződéstől, a Szolgáltató jogosult az addig elvégzett munka értékét kiszámlázni a Megbízó felé.
A szerződés tárgya
A szerződés tárgya kiterjed a Szolgáltató weboldalán felsorolt szolgáltatások és termékek egészére. A felek kölcsönös írásos megállapodása esetén a szerződés tárgya szükségszerűen bővülhet.
Megrendelés
A Szolgáltató részére a megrendelés legyen az termék vagy szolgáltatás, kizárólag írásban, igazolható módon adhatja le. A megrendelésnek vagy Megbízói szerződésnek az alábbi szükséges adatokat kell tartalmaznia:
Igényfelmérés, ajánlatkérés
A Megrendelő által az ajánlatkéréshez adott brief-nek tartalmaznia kell minden olyan információt, amely szükséges az adott feladat maradéktalan elvégzéséhez. Nem elégséges információ esetén a Szolgáltatónak kötelessége a Megbízót a hiánypótlásra felszólítani. A Szolgáltató ez esetben a Megrendelővel együttműködve összesíti a szükséges adatok listáját. (Chek List) Az információk hiányosságával okozott késedelmes teljesítés a Megbízót terheli. Az esetlegesen emiatt okozott többlet költséget a Szolgáltató az adott árajánlatban érvényesíti.
Előkészítés
A pontos igények (tartalmi, formai, határidő) meghatározása alapján készített ajánlat Megrendelő általi elfogadását tekinti a Szolgáltató megrendelésnek.
Teljesítés
A Szolgáltató a megrendelésben/szerződésben specifikált adatok alapján köteles a Megbízónak átadni. A Megbízó az átvételt követő 3 munkanapon belül nyilatkozik a szerződésben megadott szolgáltatás/termék elfogadásáról. Amennyiben a Megbízó ezt elmulasztja, úgy a teljesítés elfogadottnak tekintendő.
Szerzői jog
A Megrendelő hozzájárul, hogy a Szolgáltató által készített grafikai terveket, illetve azok kivitelezését, megvalósítását lefotózhassa, és azokat referenciaként harmadik félnek bemutathassa. A felek megállapodnak abban, hogy a grafikai anyagok, termékek a díj megfizetése után mindennemű jog a Megrendelő birtokába kerül. Azt megelőzően az említett jog a Szolgáltatót illeti.
A szerződő felek kölcsönösen szavatosságot vállalnak, hogy a jelen ÁSZF, valamint szerződés, illetve megrendelés szerint egymásnak felhasználásra átadott anyagok nem sértik harmadik személy jogait, mint például adatvédelem, védjegy, stb.
A Szolgáltató szavatolja, hogy az általa elkészített grafika saját, illetve eredeti alkotása.
Felelősség
Grafikai terv esetében a szolgáltató a legjobb tudása szerint elkészíti, és megvalósításra alkalmas formában átadja a Megbízónak. Ezzel nem vállal teljes garanciát harmadik személy százszázalékos minőségi kivitelezéséhez. A Szolgáltató felelőssége tehát a tervezett grafikára vonatkozik, és nem terjed ki a harmadik fél kivitelezésével okozott esetleges károkra, hibás munkateljesítésre.
Termék esetében a Szolgáltató a Megbízó által rendelt terméket az árajánlatban megküldött és jóváhagyott minőség alapján köteles átadni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget bizonyíthatóan a Megrendelő által megküldött téves adatszolgáltatásért. A Szolgáltató felelőssége az átadott termékre vonatkozik, és nem terjed ki a kifogásolt termékek által okozott közvetlen vagy közvetett károkra.
Fizetési feltételek
A Szolgáltató az elvégzett munka ellenértékéről számlát készít és azt a Megrendelőnek megküldi. A Megrendelő a díj összegét a Megbízási szerződés visszaigazolása alapján köteles a Szolgáltató részére megfizetni. A szolgáltatás teljesítettnek tekinthető, ha a Megrendelő az átadott munkával kapcsolatban az átvételt követő 3 napon belül módosítási igényt nem jelzett.
Megbízó a számla kifogásolására, a kézhezvételtől számított 3 napon belül jogosult. A 3 naptári napon belül nem kifogásolt számlát elfogadottnak kell tekinteni.
Megrendelő késedelmes fizetése esetén az évi költségvetési törvényben meghatározott mértékű jegybanki alapkamat kétszeres összegének megfelelő késedelmi kamat fizetésére köteles. A Szolgáltató a késedelmes fizetés esetén megtagadhatja további megrendelések teljesítését. A Szolgáltató amennyiben úgy ítéli, előre utalást, vagy előlegfizetést, illetve részszámla fizetést kérhet. A vállalási határidő a Szolgáltató számlájának beérkezését követően kezdődik.
Szolgáltató jogai és kötelezettségei
A Szolgáltató a grafikai tervekre a megbízási szerződésben meghatározott számú tervajánlatot tesz. Az előre meghatározott számú módosításokon felül a további terveknek a megbízási szerződés visszaigazolásában feltüntetett költsége van. A Megrendelő a megtekintett tervek után írásban rögzíti a grafikai tervekkel kapcsolatos elvárásait, a módosításra vonatkozó kéréseit. Ennek megfelelően a Szolgáltató elkészíti és bemutatja a végleges grafikai tervet, illetve terveket.
A grafikai terv akkor tekinthető véglegesnek, ha azt a szolgáltató digitális úton bemutatja és ezt a Megrendelő képviselője írásban elfogadja. A Szolgáltató köteles ezért a végleges grafikai tervet digitális formátumban a Megrendelő képviselőjének átadni, illetve hozzáférhetővé tenni.
A Szolgáltató köteles a Megbízói szerződés alapján meghatározott feladatot a Megrendelő utasításai szerint és érdekének megfelelően teljesíteni. Ha a Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, a Szolgáltató köteles erre a Megrendelőt figyelmeztetni. Ha a Megrendelő az utasításához e figyelmeztetés ellenére is ragaszkodik, az utasításból eredő károk őt terhelik.
A Szolgáltató személyesen köteles eljárni, illetve szükség esetén igénybe venni más személy közreműködését. A Szolgáltató az általa igénybe vett személyért úgy felel, mintha a rájuk bízott munkát maga látta volna el.
Megrendelő jogai és kötelezettségei
A Megrendelő képviselője a részteljesítések elfogadásáról az átadástól számított 3 munkanapon belül köteles nyilatkozni. Ha a Megrendelő képviselője nem nyilatkozik, a részteljesítést elfogadottnak kell tekinteni.
A Megrendelő képviselője jogosult az elkészült részteljesítéseket indokolt esetben egyszer a teljes körű írásos hibalista összeállításával a Szolgáltatónak kijavításra visszaadni. Ha a Szolgáltató a kijavítást alapos ok nélkül megtagadja, a Megrendelő a szerződést azonnali hatállyal felmondhatja.
Szerződésszegés
Ha a Megrendelő nem szolgáltat a jelen szerződésben meghatározott követelményeknek megfelelő anyagot, és ezt a Szolgáltató figyelmeztetése ellenére sem teszi meg, vagy javítja ki határidőre, a Szolgáltató azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést. Ebben az esetben a Megrendelő a teljes díj 20 százalékának megfelelő meghiúsulási kötbér azonnali megfizetésére köteles.
A szerződés felmondása
A szerződést bármelyik fél írásban a másik fél súlyos szerződésszegő magatartása esetén azonnali hatállyal felmondhatja. Az azonnali hatályú felmondást mindkét félnek írásban kell indokolni. Azonnali hatályú felmondási ok például, ha a Megrendelő a Szolgáltató számláját az esedékességig nem egyenlítette ki.
Titoktartás
A felek megállapodnak abban, hogy a szerződés teljesítése során, vagy a szerződését megelőzően a másik féltől kapott bármely anyagot, adatot vagy egyéb információt, kötelesek üzleti titokként kezelni.
Kapcsolattartás
A felek a Megbízási szerződés megkötésével egyidejűleg kijelölik és rögzítik, illetve írásban a másik fél tudomására hozzák annak a személynek a nevét, akinek az értesítéseket küldeni kell, illetve akik a folyamatos és zavartalan együttműködésért felelősek.
A felek egyöntetűen elfogadják, hogy mind a papír alapú, mind pedig az elektronikus levelezést (e-mail) elfogadják az értesítés hivatalos formájának, mint például, szerződés, megrendelés, visszaigazolás, lemondás, jóváhagyás, megrendelés módosítása, stb. eseteiben.
Jelen szerződést a felek cégjegyzésre jogosult képviselőjük útján, akaratukkal mindenben megegyezőt, elolvasás és közös értelmezés után jóváhagyólag aláírták a vonatkozó szerződésben.
Budapest, 2013. január 01.
Horváth Judit
Ügyvezető, a Szolgáltató cégszerű aláírásra jogosult személye.